Kokias vasarines padangas rinktis?

Nuo balandžio 1 dienos jau galima važinėti vasarinėmis padangomis. Žieminių padangų keitimas į vasarines nevyksta galvotrūkiais, kaip tai daroma rudenį keičiant vasarines padangas į žiemines.

Tai yra todėl, kad nebūtina nuo balandžio 1 dienos žiemines padangas pakeisti į vasarines. Su nedygliuotomis žieminėmis padangomis galima važinėti ir vasarą. Tačiau tai yra nenaudinga dėl netinkamų žieminių padangų eksploatacinių savybių vasaros keliams. Taip pat esant karštesnei kelio dangai, minkštesnio gumos mišinio turinčios žieminės padangos sudyla ypač greitai, ir jomis važinėti nėra taip saugu, kaip tam pritaikytomis vasarinėmis. O beje ir taupantys ant padangų paprastai moka du kartus. Nes sutaupę vasarą, t.y. neįsigiję paprastai pigesnių nei būna žieminės, vasarinių padangų, eksploatuodami jas vasarą, jas greitai sudėvėsite. Tikėtina, kad jūsų vasarą naudotos žieminės padangos bus jau nebetinkamos eksploatuoti žiemą. O žiemai teks įsigyti vėl naujas.

Yra universalios padangos. Jas naudojantys žmonės teigė, kad universalios padangos yra mažiau efektyvios žiemą. Jei dėl padangų kaltės įvyktų avarija, su draudėjais tektų ginčytis. Todėl naudingiausia žiemos sezono metu – nuo lapkričio 10 iki balandžio 1 dienos - naudoti žiemines, o kitu laiku - vasarines padangas.

Šiuo metu rinkoje parduodama daugiau kaip 30 pavadinimų vasarinės padangos. Jų kainos svyruoja nuo 85 litų (dėvėtos ar restauruotos) iki daugiau nei 1000 litų (garsių, žinomų pavadinimų ir ypatingų modelių padangos). Kokias padangas pirkti, priklauso ne tik nuo piniginės storio, bet ir nuo automobilio dydžio. Pigiausia R13 padanga kainuoja apie 90 litų, R14, R15 kainuos apie 110- 200 litų. Populiariausio dydžio yra R14 padangos. Padangų specialistai teigia, kad pakankamai nebloga šio dydžio automobilio padangos kaina turėtų būti apie 150-200 litų, priklausomai nuo gamintojo pavadinimo.

Renkantis naujas padangas svarbu, kad jos ne tik sutrumpintų automobilio stabdymo kelią, bet ir sumažintų kuro sąnaudas. Padangų specialistai teigia, kad naudojant kokybiškesnes, žinomų gamintojų padangas, kurioms gaminti naudojamas specialus gumos ir titnago mišinys, per metus kuro sąnaudos sumažėja 200-300 litų. Įvertinus tai, kad vasarinės padangos gali tarnauti 3-7 sezonus, priklausomai nuo automobilio naudojimo intensyvumo, galima daryti išvadą, kad ekonomiškai nenaudinga pirkti pigiausias padangas.

Brangesnės padangos gali užtikrinti ne tik kuro sąnaudų sumažėjimą, bet ir saugesnį važiavimą, ypač esant šlapiam asfaltui. Ne kartą teko matyti, kaip intensyviai lyjant prabangesni automobiliai šlapiu asfaltu plaukia lyg laivai, o prastesnes padangas turinčių automobilių vairuotojai lėtina greitį, nes pajunta, kad automobilis kelyje jaučiasi nestabiliai.

Taip yra todėl, kad geresnės kokybės padangų, kurių ir kaina didesnė, gamyboje naudojamas aukštos kokybės silicio gumos mišinys. Jis užtikrina puikų sukibimą, ypač važiuojant šlapiu keliu, ir trumpesnį automobilio stabdymo kelią.

Ta pačia proga priminsime, kokie yra privalomi techniniai reikalavimai įvairiems automobiliams. Lengvųjų automobilių padangos protektoriaus gylis negali būti mažesnis nei 0,8 milimetro. Sunkvežimiams, priklausomai nuo jų klasės taikomas mažiausias protektoriaus gylis yra nuo 1, 1,6, 2 centimetrų – vasarą iki 3 centimetrų – žiemą.

Reikėtų atkreipti dėmesį ir į padangų keitimo reikalavimus. Transporto priemonių ašies padangos turi būti vienodos tiek pagal matmenis, tiek pagal konstrukcinį tipą, tiek pagal protektoriaus raštą. Rekomenduojama, kad gilesnio protektoriaus rašto padangos būtų ant varančiųjų ratų ašies, nes tai užtikrina geresnį sukibimą.