Ne tik sportuojam, bet ir remontuojam...    

Padangų profilio aukščio ir jo pločio santykis

Padangų profilio aukščio ir jo pločio santykis – skaičius, gautas padangos pjūvio aukštį padalinus iš padangos pjūvio pločio, ir gautą dalmenį padauginus iš šimto.

Kuo mažesnis skaičius, tuo didesnis padangos pjūvio plotas. Vadinasi, kuo padangos platesnės, tuo labiau padidėja saugumas važiuojant. Skaičiui didėjant, didėja ir padangų pjūvio aukštis. Padangų šonai pasidaro lankstesni, dėl to važiuoti automobiliu maloniau.

Padangos su žemesniu profilio aukščio ir jo pločio santykiu paprastai skirtos greitiems automobiliams. Hankook gamina 25 ypač plačių padangų serijas, užtikrinančias aukščiausius saugumo standartus.

Patvarumas

Padangų patvarumas priklauso nuo kordo sluoksnių skaičiaus (PR). Kuo didesnis PR skaičius, tuo didesnę apkrovą gali atlaikyti padangos. Panašus terminas yra kordo pluošto sluoksniai. Kai korde buvo naudojamas medvilninis audinys, buvo nurodomas tikslus sluoksnių skaičius. Tačiau pradėjus naudoti naujas stipresnes medžiagas, tokias kaip nailonas, viskozė ir poliesteris, sluoksnių skaičius sumažėjo. Klientai, kurie buvo įpratę prie senų skaičių, dažnai klausdavo, kiek naujų sluoksnių atitinka senuosius. Atsakymui buvo naudojamas kordo sluoksnių skaičius (PR). Taigi 6-PR iš tiesų nereiškia, kad padangoje yra 6 sluoksniai, o tik parodo, kad padanga išlaiko tą patį 6 sluoksnių tvirtumą.

 Kordo sluoksnių skaičius (PR )

Pavyzdžiui, kordo sluoksnių skaičius gali būti pažymėtas 6-PR arba raide „C“ apkrov oskategorijoje.

Apkrovos kategorija Kordo sluoksnių skaičius Apkrovos kategorija Kordo sluoksnių skaičius
A 2 G 14
B 4 H 16
C 6 J 18
D 8 L 20
E 10 M 22
F 12 N 24

 

Dydis

Anksčiau dydis buvo nurodomas naudojant metrinę, raidinę skaitmeninę ir skaitmeninę sistemas. Šiuo metu naudojama ISO klasifikacija.

Oro slėgio perskaičiavimo lentelė

kPa bar psi(lbf/in2) kgf/cm2
100 1.0 15 1.0
150 1.5 22 1.5
200 2.0 29 2.0
250 2.5 36 2.6
300 3.0 44 3.1
350 3.5 51 3.6
400 4.0 58 4.1
450 4.5 65 4.6
500 5.0 73 5.1
550 5.5 80 5.6
600 6.0 87 6.1
650 6.5 94 6.6
700 7.0 102 7.1
750 7.5 109 7.7
800 8.0 116 8.2
850 8.5 123 8.7
900 9.0 131 9.2
950 9.5 138 9.7
1000 10.0 145 10.2
1050 10.5 152 10.7

 Apkrovos indeksai (LI)

Apkrovos indeksas — tai pramonės standartas, nustatantis didžiausią svorį, kurį gali išlaikyti transporto priemonės padanga.

In. kg In. kg In. kg In. kg In. kg In. kg In. kg
0 45 40 140 80 450 120 1400 160 4500 200 14000 240 45000
1 46 41 145 81 462 121 1450 161 4625 201 14500 241 46250
2 48 42 150 82 475 122 1500 162 4750 202 15000 242 47500
3 49 43 155 83 487 123 1550 163 4875 203 15500 243 48750
4 50 44 160 84 500 124 1600 164 5000 204 16000 244 50000
5 52 45 165 85 515 125 1650 165 5150 205 16500 245 51500
6 53 46 170 86 530 126 1700 166 5300 206 17000 246 53000
7 55 47 175 87 545 127 1750 167 5450 207 17500 247 54500
8 56 48 180 88 560 128 1800 168 5600 208 18000 248 56000
9 58 49 185 89 580 129 1850 169 5800 209 18500 249 58000
10 60 50 190 90 600 130 1900 170 6000 210 19000 250 60000
11 62 51 195 91 615 131 1950 171 6150 211 19500 251 61500
12 63 52 200 92 630 132 2000 172 6300 212 20000 252 63000
13 65 53 206 93 650 133 2060 173 6500 213 20600 253 65000
14 67 54 212 94 670 134 2120 174 6700 214 21200 254 67000
15 69 55 218 95 690 135 2180 175 6900 215 21800 255 69000
16 71 56 224 96 710 136 2240 176 7100 216 22400 256 71000
17 73 57 230 97 730 137 2300 177 7300 217 23000 257 73000
18 75 58 236 98 750 138 2360 178 7500 218 23600 258 75000
19 78 59 243 99 775 139 2430 179 7750 219 24300 259 77500
20 80 60 250 100 800 140 2500 180 8000 220 25000 260 80000
21 83 61 257 101 825 141 2575 181 8250 221 25750 261 82500
22 85 62 265 102 850 142 2650 182 8500 222 26500 262 85000
23 88 63 272 103 875 143 2725 183 8750 223 27250 263 87500
24 90 64 280 104 900 144 2800 184 9000 224 28000 264 90000
25 93 65 290 105 925 145 2900 185 9250 225 29000 265 92500
26 95 66 300 106 950 146 3000 186 9500 226 30000 266 95000
27 98 67 307 107 975 147 3075 187 9750 227 30750 267 97500
28 100 68 315 108 1000 148 3150 188 10000 228 31500 268 100000
29 103 69 325 109 1030 149 3250 189 10300 229 32500 269 103000
30 106 70 335 110 1060 150 3350 190 10600 230 33500 270 106000
31 109 71 345 111 1090 151 3450 191 10900 231 34500 271 109000
32 112 72 355 112 1120 152 3550 192 11200 232 35500 272 112000
33 115 73 365 113 1150 153 3650 193 11500 233 36500 273 115000
34 118 74 375 114 1180 154 3750 194 11800 234 37500 274 118000
35 121 75 387 115 1215 155 3875 195 12150 235 38750 275 121000
36 125 76 400 116 1250 156 4000 196 12500 236 40000 276 125000
37 128 77 412 117 1285 157 4125 197 12850 237 41250 277 128500
38 132 78 425 118 1320 158 4250 198 13200 238 42500 278 132000
39 136 79 437 119 1360 159 4375 199 13600 239 43750 279 136000

Vasarines padangas į žiemines privalu pasikeisti iki lapkričio 10 dienos. 

Rizika sukelti eismo įvykį atsiranda ne tik iškritus pirmajam sniegui, bet ir orams atvėsus žemiau +7 laispsnių. Tuomet tikimybė padaryti avariją padidėja net 6 kartus, nes vasarinės padangos sukietėja ir praranda sukibimą su kelio danga. Todėl kuriant žiemines padangas naudojami kitokie, gerokai elastingesni, gumos mišiniai, orientuoti į maksimalų sukibimą su keliu. O Lietuvoje vidutinė paros temperatūra žemesnė nei +7 laipsniai statistiškai būna nuo spalio vidurio iki balandžio vidurio. Nors orai dar mus lepina šiluma, tačiau vairuotojus norėtume įspėti, kad laukti pirmojo sniego tikrai neverta, tiek dėl savo bei šeimos saugumo, tiek dėl būsimų eilių autoservisuose, kurios paprastai nusidriekia ilgos iškritus pirmajam sniegui.

Vis dar daugelis vairuotojų ilgai stoviniuoja parduotuvėse ar servisuose prie gausių žieminių padangų lentynų, neapsispręsdami kokias gi padangas įsigyti.
Padangų specialistas pataria: įsigyjant padangas reikėtų visų pirma atsižvelgti į patikimo pardavėjo rekomendacijas, taip pat į savo poreikius - kaina, automobilio tipas, pravažiuojamų per metus kilometrų skaičius, gyvenamąją vietovę ir kelius - miestas ar kaimas ir panašiai. 

Dygliuotos padangos

Jeigu norite geriau jausti masina atšiauriomis žiemos sąlygos – dygliuotos padangos kaip tik jums.Jeigu kelia dengia grublėtas ledas arba didelis sniego sluoksnis, dygliuotomis padangomis apautas automobilis tokias kliūtis įveiks be vargo. Tačiau į tokias padangas labiau dėmesi tūrėtu kreipti žmonės gyvenantys užmiestyje ar kaime, kur susiduriama su ekstremaliomis sąlygomis ir žieminės padangos galėtu išnaudoti visas savo galimybes.Taip pat kaikuriuose užsienio šalyse dygliuotos padangos yra uždraustos, tarkim Lenkijoje.

Privalumai:

Geras sukibimas su kelio danga esant ledui ar stipriai suvažinėtam sniegui arba esant nenuvalytiems snieguotiems keliams. Ant apledėjusios kelio dangos trumpiausias stabdymo kelias.

Trūkumai:

Esant sausam asfaltui stabdymo kelias pailgėja lyginant su nedygliuotomis padangomis.Esant sausam asfaltui greicčau nusidėvi dygliai, taip pat negalima važinėti agresyviai.Važiuojant sausu asfaltu keliamas didelis triukšmas tiek gatvėje, tiek mašinos salone.

Minkšto gumos mišinio padangos

Šias žiemines padangas vertėtu rinkti vairuotojams kurie važinėja sunkiais keliais, minkšto gumos mišinio padangos užtikrina gera sukibimą tarp rato ir kelio dangos.

Privalumai:

Skleidžia mažiau triukšmo. (palyginus su dygliuotomis)

Mažesnis pasipriešinimas riedėjimui

Ant grublėto ledo, kieto arba minkšto sniego jaučiasi puikiai.

Geri sustojimo rezultatai, mašina lengvai pajuda iš vietos( kai ant kelio yra sniegas)

Trūkumai:

Esant šiltam orui, sausam asfaltui arba šlapiam nėra stabilios posūkiuose, praranda savo savybes

Tokio tipo padangų rida yra trumpesnė ( lyginant su dygliuotomis)

Jų kaina yra didesnė negu dygliuotų padangų

Kieto gumos mišinio padangos

Jeigu jūs gyvenate mieste, kur yra gerai valomi keliai ir nesiruošiate daug laiko skirti važinėjimams užmiestyje verta atkreipti dėmesi į šio tipo žiemines padangas.  Jos puikiai jaušiasi važiuodamos šlapiais arba sausais keliais tap pat ir greitkeliais.

Privalumai:

Esant sausam/šlapiam asfaltui, neapsnigtam/neapledėjusiam keliui važiavimas tampa malonumu.

Esant sausam/šlapiam asfaltui, neapsnigtam/neapledejusiam keliui galima važiuoti didesniais greičiais.

Nėratriukšmingos

Trūkumai:

Esant sniegui arba ledui važiuoti tampa sudėtingiau

Universalios padangos

Tikriausiai sutiksite su specialistų teigimu, jog universalių padangų neegzistuoja, bentjau Lietuvoje. Universalios padangos labiau yra populiarios užsienio šalyse, kur temperatūra yra aukštesne, o žiema neperkopia minusinio barjero. Pliusinė temperatura yra šitoms padangoms atgaiva, tačiau temperatūrai perkopus i minuso pusę reiktų būti atsargesnies važinėjant ( padangos labai sukietėja).

Privalumai:

Esant šiltam orui puikiai valdomos.

Kainuoja mažiau nei dygliuotos ir nedygliuotos zieminės padangos( su universaliomis padangomis galima važinėti ir žiema ir vasara)

Trūkumai:

Esant minusinei temperetūrai neverta atsipalaiduoti už vairo

Stabdymo efektyvumas nėra toks kaip žieminių padangų

Lėčiau įgauna pagreiti

Pastaba:Specialistu teigimu universalios padangos iki galo neatlieka nei žieminių padangufunkcijų, nei vasarinių padangų funkciju. Tačiau jos yra populiarios dėl savo kainos, ypač tokiu sunkiu visiems laikotarpiu.

Restauruotos padangos

Restauruotos padangos taip pat pasižymi patrauklia kaina, tačiau manau, jog neverta pamiršti ji vistiek jau yra sena padanga. Specialistai visada pataria pirkti naujas padangas, tačiau tiems kurie turi nedaug pinigų yra siulomos restauruotos.  Tokia padanga bus geresnė už seną žieminę padangą

Privalumai:

Maža kaina

Trūkumai:

Dažnai buna kad  išmatavimai ant padangų neatitinka realiu skaičių.

Esant šlapiam asfaltui efektyvumas neblogas

Kaikada iškyla sunkumu balansuojant

 

Nuo balandžio 1 dienos jau galima važinėti vasarinėmis padangomis. Žieminių padangų keitimas į vasarines nevyksta galvotrūkiais, kaip tai daroma rudenį keičiant vasarines padangas į žiemines.

Tai yra todėl, kad nebūtina nuo balandžio 1 dienos žiemines padangas pakeisti į vasarines. Su nedygliuotomis žieminėmis padangomis galima važinėti ir vasarą. Tačiau tai yra nenaudinga dėl netinkamų žieminių padangų eksploatacinių savybių vasaros keliams. Taip pat esant karštesnei kelio dangai, minkštesnio gumos mišinio turinčios žieminės padangos sudyla ypač greitai, ir jomis važinėti nėra taip saugu, kaip tam pritaikytomis vasarinėmis. O beje ir taupantys ant padangų paprastai moka du kartus. Nes sutaupę vasarą, t.y. neįsigiję paprastai pigesnių nei būna žieminės, vasarinių padangų, eksploatuodami jas vasarą, jas greitai sudėvėsite. Tikėtina, kad jūsų vasarą naudotos žieminės padangos bus jau nebetinkamos eksploatuoti žiemą. O žiemai teks įsigyti vėl naujas.

Yra universalios padangos. Jas naudojantys žmonės teigė, kad universalios padangos yra mažiau efektyvios žiemą. Jei dėl padangų kaltės įvyktų avarija, su draudėjais tektų ginčytis. Todėl naudingiausia žiemos sezono metu – nuo lapkričio 10 iki balandžio 1 dienos - naudoti žiemines, o kitu laiku - vasarines padangas.

Šiuo metu rinkoje parduodama daugiau kaip 30 pavadinimų vasarinės padangos. Jų kainos svyruoja nuo 85 litų (dėvėtos ar restauruotos) iki daugiau nei 1000 litų (garsių, žinomų pavadinimų ir ypatingų modelių padangos). Kokias padangas pirkti, priklauso ne tik nuo piniginės storio, bet ir nuo automobilio dydžio. Pigiausia R13 padanga kainuoja apie 90 litų, R14, R15 kainuos apie 110- 200 litų. Populiariausio dydžio yra R14 padangos. Padangų specialistai teigia, kad pakankamai nebloga šio dydžio automobilio padangos kaina turėtų būti apie 150-200 litų, priklausomai nuo gamintojo pavadinimo.

Renkantis naujas padangas svarbu, kad jos ne tik sutrumpintų automobilio stabdymo kelią, bet ir sumažintų kuro sąnaudas. Padangų specialistai teigia, kad naudojant kokybiškesnes, žinomų gamintojų padangas, kurioms gaminti naudojamas specialus gumos ir titnago mišinys, per metus kuro sąnaudos sumažėja 200-300 litų. Įvertinus tai, kad vasarinės padangos gali tarnauti 3-7 sezonus, priklausomai nuo automobilio naudojimo intensyvumo, galima daryti išvadą, kad ekonomiškai nenaudinga pirkti pigiausias padangas.

Brangesnės padangos gali užtikrinti ne tik kuro sąnaudų sumažėjimą, bet ir saugesnį važiavimą, ypač esant šlapiam asfaltui. Ne kartą teko matyti, kaip intensyviai lyjant prabangesni automobiliai šlapiu asfaltu plaukia lyg laivai, o prastesnes padangas turinčių automobilių vairuotojai lėtina greitį, nes pajunta, kad automobilis kelyje jaučiasi nestabiliai.

Taip yra todėl, kad geresnės kokybės padangų, kurių ir kaina didesnė, gamyboje naudojamas aukštos kokybės silicio gumos mišinys. Jis užtikrina puikų sukibimą, ypač važiuojant šlapiu keliu, ir trumpesnį automobilio stabdymo kelią.

Ta pačia proga priminsime, kokie yra privalomi techniniai reikalavimai įvairiems automobiliams. Lengvųjų automobilių padangos protektoriaus gylis negali būti mažesnis nei 0,8 milimetro. Sunkvežimiams, priklausomai nuo jų klasės taikomas mažiausias protektoriaus gylis yra nuo 1, 1,6, 2 centimetrų – vasarą iki 3 centimetrų – žiemą.

Reikėtų atkreipti dėmesį ir į padangų keitimo reikalavimus. Transporto priemonių ašies padangos turi būti vienodos tiek pagal matmenis, tiek pagal konstrukcinį tipą, tiek pagal protektoriaus raštą. Rekomenduojama, kad gilesnio protektoriaus rašto padangos būtų ant varančiųjų ratų ašies, nes tai užtikrina geresnį sukibimą.

Ekonomija

Etanolis pigesnis už benziną. Šis skirtumas sudaro 30%-50% benzino kainos. Paprastai įmontuojamo prietaiso kaina atsiperka per kelis mėnesius. Tepalo sunaudojimo ekonomija. Jūs mokate mažiau už tepalą, nes degant etanoliui nėra sieros, suodžių ir kitų naftos degimo produktų. Šie benzino degimo produktai rūgština ir keičia variklio tepalo struktūrą, dėl to tepalas pajuosta. Uždegimo žvakių ekonomija. Degant etanoliui ant uždegimo žvakių nesusidaro apnašos.

Variklis

Variklis lėčiau dėvisi, nes * Variklio tepalas negauna rūgštinančių priedų ir ilgai nekeičia savo savybių. * Etanolio degimo temperatūra yra mažesnė, todėl degimo kamera, cilindrai, vožtuvai ir kitos variklio dalys dirba palankesnėse eksploatavimo sąlygose. Variklis neperkaista net per didžiausius karščius ar stovint kamštyje ( šaldymo skysčio temperatūra sumažėja 15-20 0C ). * Etanolio degimo greitis yra mažesnis. Spaudimas cilindruose didėja lėčiau nei degant benzinui. Tai sumažina stūmoklių ir kitų jėgos agregatų apkrovas.

Ekologija

Degant etanoliui ( С2Н5ОН+3O2 ) susidaro tik anglies dvideginis ( 2CO2 ) ir vandens garai ( 3H2O ). Praktiškai, užkuriant šaltą variklį, jaučiamas silpnas spirito kvapas. Net jei kuras pateks į gruntą, nebus tokio užteršimo, kaip kito tipo degalais.

Kas yra BIO ETANOLIS

Bioetanolis E85 - tai naujos rūšies degalai, kuriuos sudaro 85% bioetanolio ir 15% benzino. Bioetanolis - tai alkoholis, gaminamas iš augalinės žaliavos. Lietuvoje bioetanolis gaminamas Šilutėje, Pasvalyje ir Telšiuose esančiose gamyklose iš kviečių, kvietrugių ar rugių. Bioetanolio kaina - labiau stabili nei benzino, nes jos neįtakoja naftos kainos svyravimai. Tokių biodegalų vartojimas sumažina vietinių vairuotojų priklausomybę nuo naftą eksportuojančių šalių ir jų įgeidžių. Bioetanolio E85 oktaninis skaičius 105, o benzino maksimalus siekia 100. Bandymų metu nustatyta , kad E85 suteikia automobiliui daugiau galingumo. Bioetanolio E85 naudojimas šiek tiek padidina kuro sanaudas ( iki 5-15% ), tačiau jo kaina daug mažesnė. Veikti su bioetanoliu gali tik tam pritaikyti automobiliai. Standartiniame automobilyje reikia sumontuoti papildomą įrangą. Jau parduodami ir gamykliniai, bioetanoliu varomi automobiliai (pažymėti ženklu „FlexFuel"). Tyrimo metu, lyginant bioetanolį E85 su „grynu" benzinu, gauti tokie rezultatai: * Žymus toksinių medžiagų emisijos sumažėjimas * Iki 75% dujų, sukeliančių šiltnamio efektą, emisijos sumažėjimas * Iki 40 % anglies monoksido emisijos sumažėjimas * Iki 20% kietų dalelių emisijos sumažėjimas * Iki 10% azoto monoksido emisijos sumažėjimas * Iki 80% sulfatų emisijos sumažėjimas ISTORIJA Pirmojo vidaus degimo variklio istorija prasidejo 1826m., kai Samuelis Morėjus sukūre variklį, veikiantį spirito ir terpentino mišiniu. Kitas išradėjas Nikolas Augustas Otto 1876 m Vokietijoje panaudojo etanolį savo keturių taktų variklio darbui. Tuo metu spiritas buvo naudojamas spiritinėms lempoms, buvo pigus ir lengvai prieinamas. Henris Fordas pirmasis apibūdino etanolio, kaip automobilių ateities kuro, privalumus. Legendinis modelis Ford-T turėjo „lankstaus" kuro variklį ir galėjo veikti tiek benzinu, tiek etanoliu, tiek bet kokių proporcijų etanolio ir benzino mišiniu. Tačiau dėl tuo metu lengvai išgaunamos pigios naftos etanolis prarado populiarumą. Šiuo metu dėl ekonominių ir techninių priežasčių, grynas 100% etanolio kuras nenaudojamas ( išimtis yra Brazilija, kur 24% automobilių varomi grynu etanoliu ). Dažniausiai naudojamas yra E85 - 85% etanolio ir 15% benzino mišinys. Daugelyje šalių bioetanolis gaminamas iš žemės ūkio kultūrų. Pavyzdžiui Brazilija ir Kolumbija, stambiausi pasaulyje bioetanolio gamintojai, išgauna jį iš cukrašvendrių. Tam reikalinga daug derlingos žemės ir nemažas vandens kiekis laistymui. Toks degalų gamybos būdas ne išeitis tankiai apgyvendintai ES. Tačiau neseniai atsiradusi etanolio gamybos technologija iš celiuliozės, leidžia gaminti šiuos degalus iš šiaudų, celiuliozės gamybos atliekų ir kitų celiuliozės šaltinių, nenaudojant plačių žemės plotų.

padangu-zymeklisPirmoji lipduko dalis – pasipriešinimas riedėjimui. Šis rodiklis tiesiogiai įtakoja degalų sąnaudas – kuo mažesnis padangos pasipriešinimas, tuo mažesnis automobilio degalų sunaudojimas. A raidė ir ryškiai žalia spalva žymi mažiausią pasipriešinimą riedėjimui arba mažiausias degalų sąnaudas. G raidė (raudona spalva) – priešingai.

Antroji lipduko dalis – padangos sukibimas su kelio danga šlapiame kelyje. A raidė žymi geriausią sukibimą su šlapia kelio danga turinčias padangas.

Trečioji dalis parodo riedėjimo triukšmo lygį decibelais. Kiekviena garso juosta reiškia 3 decibelais arba 100 proc. didesnį triukšmo lygį riedant.

Kaip mus rasti?

RSe Auto/Racing

Motorų 14, Vilnius
[žemėlapis]

rse_map
Darbo laikas:

12:00 - 21:00 

Dėl skambučių...

Užsukite - nustebinsim...

reklama_180

...ypač SUBARU gerbėjus

 

Vadovas

QR Code

Partneriai

Draugai

subaru klubas

Mus lanko

We have 2 guests and no members online

Komanda

rse subaru logo

Tiekėjai ir partneriai

Free Joomla! template by L.THEME